Communicatieve Vormgeving

Buro Heck is een allround bureau, wat betekent dat je bij ons terecht kunt voor alles wat je maar kunt bedenken op grafisch gebied. Dit kan variëren van de opmaak en vormgeving van brochures, magazines, boeken, advertenties, verpakkingen tot het ontwerp van een volledige huisstijl inclusief een dynamische website.


Ben je op zoek naar een innovatieve bedenker, maker, regisseur en adviseur?
Neem dan contact met ons op!

Zutphens Persbureau (huisstijl)

Na een periode van zestien jaar was Zutphens Persbureau toe aan een nieuwe huisstijl, die wij net als de vorige keer hebben mogen ontwikkelen. Het logo van Zutpens Persbureau brengt de begrippen fotografie en tekst samen.


Zutphens Persbureau

UT-Nieuws (magazine)

Toen 'UT-Nieuws' de overstap maakte van een wekelijkse krant tot een maandelijks magazine, maakten wij voor het nieuwe frisse ontwerp. Universiteit Twente kreeg hiermee een opinieblad met veel aandacht voor economie, cultuur en wetenschap.

Een serie voorpagina's uit de eerste jaargang:

UT-Nieuws Magazine UT-Nieuws Magazine

Een serie binnenpagina's:

UT-Nieuws Magazine UT-Nieuws Magazine UT-Nieuws Magazine UT-Nieuws Magazine UT-Nieuws Magazine

UT-Nieuws (logo)

Bij de restyling van 'UT-Nieuws' is het volgende beeldmerk ontworpen. Het beeldmerk is herkenbaar en toepasbaar op zowel het magazine en in andere uitingen. Denk hierbij ook aan nieuwe media!

Het bovenste deel

Het bovenste deel van het logo staat symbool voor de universiteit. Het blok stelt de campus voor, de plaats waar zich alles afspeelt.

De letters U en T zijn uitgespaard. Ze breken naar buiten en zijn gericht op de wereld. De karakters breken zo ver naar buiten, dat ze nog net herkenbaar zijn. Zo worden ook in het ontwerp grenzen opgezocht. In deze ruimte vinden ook alle processen en onderzoeken plaats. De rode punt staat hier symbool voor. Universiteit Twente is ook een ondernemende universiteit. Hier worden balletjes aan het rollen gebracht.

Onderzoek heeft ook te maken met gelaagdheden, helderheid en transparantie. Een wetenschapper denkt buiten kaders, weet grenzen te verleggen en nieuwe ontdekkingen te doen. Hij houdt zich bezig met het blootleggen van een verborgen wereld.

Het onderste deel

De schreefletter van het woord nieuws staat in contrast met de zakelijke letters U en T. Het heeft de uitstraling die bij nieuws hoort en verwijst ook op een subtiele manier naar het weekblad van weleer. De rode punt staat in combinatie met de letter i voor informatie. Het nieuwe magazine is immers een bron van informatie. Het staat ook symbool voor de infiltratie van de redactie bij de UT. Zo gunt de redactie, de lezer, als het ware een kijkje achter de schermen van de Universiteit. In het beeldmerk wordt de redactie gezien als buitenstaander, maar wel met een onlosmakelijke band met de campus.

Evenwicht

Het beeldmerk past exact in een vierkant en is symmetrisch van opbouw. Ook qua maatvoering is het logo volledig in evenwicht. Alles naar de maatstaven van (wetenschapper) Leonardo da Vinci.

Jack Prinsenbeek (huisstijl)

Voor tuinarchitect Jack Prinsenbeek ontwikkelden wij een toepasselijke frisse uitstraling. De nieuwe huisstijl is tevens doorgevoerd in het wagenpark.


Jack Prinsenbeek Jack Prinsenbeek

Tai Ming (verpakkingen)

Voor Van der Moolen-Foodgroup BV hebben wij de volgende serie verpakkingen mogen ontwerpen. De mie van dit familiebedrijf wordt nog op authentieke wijze gewalst.

Nederlands Danstheater (affiche)

'Tsjaikovski's Zwanenmeer' is in dit affiche vertaald naar het digitale tijdperk. Zowel het meer als de danseres zijn opgebouwd uit nullen en enen. Het gekozen font is OCR-A, een lettertype dat speciaal ontwikkeld is voor digitale toepassingen. Het font kan namelijk door zowel computers als het menselijk ook gelezen worden.

More than a Miracle (boek)

Toen FC Twente landskampioen werd in seizoen 2009-2010, bracht De Twentse Courant Tubantia het boek 'More than a Miracle' uit.

More than a Miracle
More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle More than a Miracle

Golf Society (magazine)

Ter promotie van het 'Wegener Golf Event' werd het magazine 'Golf Society' uitgegeven. Dit keer met aandacht voor landen waar je in eerste instantie niet aan zou denken bij een sport als golf. Wij mochten ons bezig houden met de vormgeving en beeldredactie.

Golf Society
Golf Society Golf Society Golf Society Golf Society Golf Society

Wij in Twente (magazine)

In het magazine 'Wij in Twente' worden markante streekgenoten belicht, die hun grenzen in het leven hebben opgezocht en naam hebben gemaakt in binnen- of buitenland. Ook mensen uit het buitenland die een stempel hebben gedrukt op het Twentse leven komen aan bod. Het is een prachtig, kleurrijk magazine geworden waarbij elk artikel z'n eigen uitstraling kreeg.

Wij in Twente

Bijvoorbeeld de Italiaanse designer Giorgetto van Vredestein:

Wij in Twente Wij in Twente

Theo Brouwer van het roemruchte 'Wiener Café' in Enschede:

Wij in Twente Wij in Twente

Architect André Beumers uit Enschede:

Wij in Twente Wij in Twente

Karel Loohuis, de burgemeester van Haaksbergen, over het belang van Hippisch Twente:

Wij in Twente Wij in Twente Wij in Twente Wij in Twente

Het verhaal van Willem Lublinkshof uit Losser, die uitgroeide tot de grootste koffieboer van Zambia:

Wij in Twente Wij in Twente Wij in Twente Wij in Twente

Pieter ten Hoopen, de 'Zweedse' fotojournalist met roots in Vasse:

Wij in Twente Wij in Twente Wij in Twente Wij in Twente

Buro Heck

Schumannlaan 9
7522 KC Enschede
+31(0)6-23193275
ontwerp@buroheck.nl